Příjemné překvapení má název LEDriving PX-4!

Osvětlení vozu a svícení obecně určitě nevěnujeme tolik pozornosti, kolik bychom jako řidiči měli. Přitom právě svícení je naprosto klíčový prvek z hlediska bezpečnosti. Nesprávně nebo nedostatečně osvětlené vozidlo už bylo příčinou nejednoho maléru na českých silnicích, o neosvětlených chodcích ani nemluvě. Zdaleka ale nejde jen o svícení v noci, ale také o to denní. Moderní technologie a vývoj v oblasti světlometů jdou navíc kupředu tak rychle, že nyní už máte na výběr z nepřeberné škály zajímavých produktů.

Tím z mého pohledu nejzajímavějším jsou světlomety pro celodenní svícení LEDriving PX-4 od Osramu. I já jsem se těšil, až si tuhle hračku zakoupím a vyzkouším, protože od svých známých řidičů jsem na ni slyšel jen samé pozitivní reference, které ještě více probudily mojí zvědavost. Jsem člověk, který si rád dělá na autě většinu oprav i menších montáží sám, a tak jsem se těšil, až po příchodu domů nové PX-4ky vybalím a pokusím se je nainstalovat. Aby mi to šlo lépe od ruky, stáhl jsem si z internetu několik instruktážních videí, která jsou velmi dobře natočená, takže vám při práci fakt pomohou.

Pokud tedy, jako já, preferujete heslo „udělej si sám“, vřele doporučuji, abyste se na ně před montáží také podívali. Zkusit můžete třeba toto:

 

Další věc, která mě u  LEDriving PX-4 příjemně překvapila, byla jejich cena. Osobně považuji jednorázový výdaj kolem patnácti stovek za férovou nabídku, tím spíš, že jsem nemalou částku ušetřil tou zmiňovanou vlastní instalací. Ta byla relativně snadná a nezabrala mi moc času. Ale pokud byste si na ni sami netroufli, pak samozřejmě není problém přijet do jakéhokoli odborného servisu, kde tuhle práci hravě vyřeší za vás.

Přiznám se, že nemám moc rád kompromisy v podobě univerzálních žárovek, např. orientovaných na celodenní svícení. Raději mám silné žárovky pro eventuální noční cesty. To ale znamená mít silné a drahé žárovky s kratší životností, protože technologicky platí buď a nebo. Buď můžete mít žárovky, které dlouho vydrží, ale zase hůře svítí nebo svítí a moc dlouho nevydrží. Kromě toho je pravidlem, že žárovky by se měly vždycky měnit v páru a já se toho snažím držet. Z vlastní zkušenosti znám že když nám jedna žárovka doslouží, ta druhá většinou vydrží už jen pár dalších dní a je tedy potřeba začít s výměnou. A výměna takové žárovky, respektive nový set žárovek, rozhodně není zadarmo. Takže počítejte se mnou: za sezónu najezdíme necelých 20 000 kilometrů, což v praxi v přepočtu na žárovky znamená zhruba jednu, někdy dvě sady žárovek do hlavních světlometů. Já osobně kupuji pouze ty značkové, což znamená, že za sadu dám kolem 500 – 600 Kč. Tedy za dva roky zhruba 3 sady žárovek za celkovou sumu cca 1500 – 1800 Kč. Když si to pak celé spočítáte, zjistíte, že to není zrovna málo.

Za celodenní světlomety PX-4 jsem nechal přibližně ty samé peníze, avšak žárovky by mi při podobné frekvenci jízd měly vydržet téměř dva roky. To tedy znamená, že za dva roky provozu, ušetřím na žárovkách minimálně tisícovku. Díky tomu mám za tři roky tuhle investici do LED celodenního svícení zpátky. A to ani nepočítám nějakou tu ušetřenou kačku za nižší spotřebu. Ta se samozřejmě neprojeví hned a rozhodně to nebudou litry ušetřené nafty za rok, ale nějaká ta decka, hlavně za zimní provoz, by to být mohla. Když to tedy celkově shrnu, jsem zatím s novinkou, v podobě LEDriving PX-4 nadmíru spokojen a tahle nová „hračka“ pro mne byla příjemným překvapením. Kromě těch pozitiv, která jsem už vyjmenoval, nesmím zapomenout ani na to, že moje auto díky PX-4kám znatelně prokouklo a dostalo nový šmrnc. A ruku na srdce, designová stránka věci se přece také počítá! A co vy? Také už se chystáte nakoupit LED celodenní svícení nebo ještě stále váháte?

  

Komentář

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked